ErgoLift ApS
Marielundvej 48A
DK-2730 Herlev
E-mail: info@ergolift.dk
CVR: 26 12 08 02
Handel på ergolift.dk sker i henhold til dansk lovgivning.
Alle priser er ekskl. fragt, og moms, med mindre andet er angivet.
Salg fra katalog og hjemmesiden er forbeholdt erhvervsvirksomheder, samt offentlige institutioner og organisationer. Betalingstiden er 10 dage netto. For nye kunder hos ErgoLift som ønsker at betale mod faktura foretager vi altid et kreditcheck. Fakturaer mailes altid til ordrebestilleren, ønskes fakturaen mailet til anden mailadresse bedes dette venligst oplyst ved bestillingen.
Privat:
Ønsker du at handle som privatperson skal beløbet betales forud via bankoverførelse eller på hjemmesiden med betalingskort. Vi gør opmærksom på, at du ikke er dækket af indsigelsesordningen ved betaling via bankoverførsel. Ved betaling med Dankort, VISA/Dankort eller MasterCard reserverer vi beløbet på dit kreditkort når du har godkendt betalingen. Herefter debiteres beløbet når varen sendes, eller ligger klar til afhentning. Dette gælder også for skaffevarer som kan have længere leveringstid, og for varer der midlertidigt er udsolgt.
På ergolift.dk bruger vi Altapay som betalingsgateway, hvor udvekslingen af kortinformationer sker sikkert og krypteret via SSL. ErgoLift gemmer ikke dine kortoplysninger.
Pengene bliver reserveret på dit kreditkort ifm. at ordren lægges på ergolift.dk. Vi trækker dog først pengene på dit kreditkort, når varerne afsendes til den ønskede leveringsadresse. Hvis det viser sig, at vi mod forventning ikke kan levere hele eller dele af din ordre, kommer du kun til at betale for den faktiske leverance. Fakturaen sendes via e-mail.
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2. pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen. I erhvervskøb tager vi forbehold for alle fejl.
Al levering er ab lager Herlev til adresser i Danmark. Mindste fragt er kr. 95,-. Der opkræves ingen ekspeditionsgebyrer på ordre, uanset størrelse.
Leveringstiden er normalt 5-12 dage, afhængig af produkt. Enkelte varer kan dog have lidt længere leveringstid, men dette vil altid fremgå af den fremmailede ordrebekræftelse.
Køber de som privatkunde skal de være opmærksom på, at vi ikke sender med Post Danmark, men i stedet med fragtmand. Dette betyder, at der skal være nogen hjemme for at modtage og kvittere for varen. Vi har ikke mulighed for at sende SMS eller sige noget om hvornår varen kommer, men hvis vi har mobiltelefon nummer kan chaufføren adviseres om at ringe inden/ved ankomst.
Ved modtagelse af varerne er det vigtigt at forsendelsen kontrolleres nøje for fejl og mangler, - og ved eventuel skade påføres dette på fragtbrevet inden underskrivelse for modtagelse, dette for at kunne opnå erstatning for skadet produkter under transporten. Vi opfordrer stærkt at du følger disse anvisninger, Kontakt da ErgoLift på tlf.: 44 600 440.
Skjulte skader som ikke fremgår på emballage skal reklameres indenfor 7 dage til fragtselskabet for at kunne opnå erstatning. Dette gøres ved at kontakte ErgoLift. Oplever du skader på emballage skal dette påføres fragtbrevet og kontakt ErgoLift omgående.
Al levering sker efter gældende fragtmandsregler, herunder at levering sker til dør/gadeplan. Ønskes varerne båret op sker dette mod tillæg. Oplys venligst ved bestilling om varen ønskes leveret andetsteds end dør/gadeplan.
Alle forsendelser er AB fabrikant/lager, ved modtagelse påhviler det modtagerens ansvar.
Alle erstatnings spørgsmål mod fragtselskab følger de gældende fragtmandsregler (CMR-reglerne) kan rekvireres som mail hvis dette ønskes.
Er du erhvervskunde og du vil fortryde dit køb, kontakt ErgoLift på tlf.: 44 600 440.
ErgoLift yder 12 måneders garanti/reklamationsret mod fejl og mangler på det solgte udstyr. ErgoLift kan vælge at udbedre eventuelle fejl og mangler ved reparation, ombytning eller refundering af købesummen.
Fejl der skyldes uegnet/ukorrekt opbevaring eller anvendelse, er ikke omfattet af denne garanti. Returfragt afholdes af kunden. Vi forbeholder os retten til at reparere frem for at ombytte, hvis det kan lade sig gøre.
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Returfragt afholdes kunden. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb værdiforringelsen andrager.
Der er ingen fortrydelsesret på specialfremstillede varer
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@ergolift.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen (kun privatkøb), som du finder vedhæftet i din ordrebekræftelse.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Hvis du har købt en eller flere forskellige varer hos os, har du mulighed for at sende den/dem retur, også selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Der er ingen fortrydelsesret på specialfremstillede varer.
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Varer modtages retur efter aftale, og med gyldigt returnummer påsat varen. Returnummer oplyses ved henvendelse til ErgoLift.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten
Størstedelen af vores varer sendes med godstransport og derfor kan der ikke returneres som normal post. Returnering af disse varer forventes højst at koste 2.851,- kr.
Udgifterne til returnering af varer udregnes ud fra postnummer samt kubikstørrelse/vægt. Dette kan oplyses ved at kontakte ErgoLift.
Der er ingen fortrydelsesret på specialfremstillede varer
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb værdiforringelsen andrager.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
ErgoLift ApS
Marielundvej 48A
DK-2730 Herlev
Vi modtager kun pakker / forsendelser, som sendes direkte til ovenstående adresse.
Hvis du fortryder dir køb kan du efter forudgående aftale aflevere varen personligt på ovenstående adresse.
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at ErgoLift kan vælge at reparere eller ombytte varen, i særlige tilfælde hvor reparation eller ombytning ikke er muligt, kan ErgoLift vælge at tilbagekøb varen til den faktureret pris.
Fejl der skyldes uegnet/ukorrekt opbevaring eller anvendelse, er ikke omfattet af denne reklamationsret.
Vi anbefaler at du reklamerer hurtigst muligt, dog skal du reklamere senest 2 måneder efter du har opdaget manglen for at du har reklameret rettidigt..
Er reklamationen berettiget og skal sendes ind, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Kontakt os på e-mail: reklamation@ergolift.dk for nærmere information.
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@ergolift.dk.
Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
DK-8800 Viborg
via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU- Kommissionens online klageportal her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EN
Det er en høj prioritet for ErgoLift, at vi beskytter og respekterer dit privatliv. Det er altid vores intention og mål at behandle dine data forsvarligt og hensigtsmæssigt. Nedenstående kan du læse mere om hvilke data vi indsamler, hvorfor vi indsamler dem, og hvad de bliver brugt til.
Samtykket er vores legitime behandlingsgrundlag jf. persondataforordningens artikel 6 stk. 1 litra a).
Et samtykke er frivilligt og du kan til enhver tid trække det tilbage: I afsnittet om ”Registreredes rettigheder” kan du læse, hvordan du kan trække dit samtykke tilbage.
Er du i tvivl eller har spørgsmål til vores Privatlivs- og persondatapolitik, er du velkommen til at kontakte os på tlf. 44 600 440 eller på mail info@ergolift.dk
Når du besøger vores hjemmeside, indsamler vi automatisk oplysninger om dig, såsom hvilken browser du bruger, hvilke søgetermer du bruger på hjemmesiden, hvilke varer du klikker på, samt IP-adressen. Ved køb på hjemmesiden eller tilmelding til nyhedsbrev indsamles tillige flg. oplysninger;
Dit navn
Din adresse
Din E-mail adresse
De oplyste telefonnumre
Dine betalingsoplysninger
Virksomheds handel
Vi skal opfylde en kontrakt, som er indgået med den virksomhed, du repræsenterer.
Vi opbevarer og behandler dit navn, telefonnummer og kontakt-e-mail. Opfyldelse af kontrakt er vores legitime behandlingsgrundlag jf. persondataforordningens artikel 6 stk. 1 litra b).
Vi behandler kontaktnavn, e-mail og telefonnummer som led i et potentielt fremtidigt samarbejde.
Vores legitime behandlingsgrundlag er jf. persondataforordningens artikel 6 stk. 1 litra f) (afvejningsreglen)
Du kan altid anmode om indsigt jf. processen ovenfor.
Disse personoplysninger bruges i forbindelse med ekspederingen af dine køb, da de er nødvendigt for, at vi kan gennemføre vores del af handlen. Det drejer sig om at:
Få bekræftet din identitet inden vi kan godkende købet
Kunne lave en kreditvurdering, afhængig af hvordan du vælger at betale
Vi er forpligtede til at forebygge ulovlige aktiviteter som svindel og hvidvaskning
Det gør det lettere at handle hos os næste gang.
Vi har indført organisatoriske foranstaltninger og processer, der beskytter dine personoplysninger mod at blive tilintetgjort, gå tabt eller blive ændret, mod uautoriseret offentliggørelse og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem. Kun personale med legitimt og sagligt formål kan tilgå personoplysninger.
Det har vi gjort ved at indføre et årshjul hvor alle processer gennemgås.
Serverne opdateres en gang om mdr. og der findes firewall.
Sikkerhed på hjemmesiden
Hjemmesiden benytter SSL (Secure Socket Layer). SSL er en krypteringsprotokol, hvilket betyder, at det kun er afsender og modtager, der kan læse de oplysninger, der bliver sendt imellem dem. Du kan altså indtaste dine oplysninger sikkert på vores hjemmeside.
Betaling via hjemmesiden
Alle betalinger der forgår via hjemmesiden varetages af Altapay og vi opbevarer og behandler ikke dine betalingsoplysninger
Sikkerhed i modtagersystemer
Når vi modtager dine oplysninger, bliver de opbevaret sikkert. Vi benytter Office365, Navision, som stiller nedenstående garantier for den tekniske sikkerhed.
Adgangen til og brug af Office 365 er bygget op med de sikkerhedsfunktioner, som er til rådighed fra udbyder.
For at sikre dine oplysninger bedst muligt har vi sat følgende processer op i forbindelse med de personer, der kan have kontakt med dine oplysninger:
Kun personer, der handler på direkte instruks fra dataansvarlige, samt 3 parts leverandør med underskrevne databehandler aftaler underskrevet. kan få adgang til oplysninger i systemerne.
Alle oplysninger om personer opbevares og behandles i en struktur, hvor kun personer, der har et sagligt ærinde, kan tilgå dem. Dette sikres ved adgangs- og rettighedsstyring i vores administrative systemer.
Vi opbevarer og behandler kun dine oplysninger, så længe vi har et legitimt grundlag for dette.
Vi sletter oplysninger ud fra følgende principper
Oplysninger som privat person gemmes i 2 år.
Kundekonto (kundedata) bliver således udelukkende slettet, hvis kontoen har været inaktiv i 5 år, dog ikke selve ordren som gemmes til senere afhjælpning omkring genkøb, service, reservedele m.m. samt for i tilfælde af generelle tekniske fejl at kunne tage kontakt med henblik på at afhjælpe situationen.
Alle oplysninger som vi har indsamlet i forbindelse med, at du har givet dit samtykke til, at vi må sende dig nyhedsbreve, indtil du tilbagekalder dit samtykke.
Oplysninger via B2B gemmes i 5 år.
Øvrige oplysninger
Vi benytter Microsoft 365, hvorfor der kan ske overførsel af personoplysninger til lande udenfor EU. Du kan se listerne over Microsofts underdatabehandlere på Microsofts hjemmeside her og her.
I nogle tilfælde er landet godkendt af EU-Kommissionen som et såkaldt "sikkert tredjeland", og ellers sker overførslen på grundlag af EU-Kommissionens standardkontraktbestemmelser.
Du kan få en kopi af standardkontraktbestemmelserne ved at kontakte os via de generelle kontaktinformationer anført i denne politik.
Hvis du har bestilt varen som adresse levering, må vi dele visse af dine data med tredjepart. Så vil oplysninger om dit navn, adresse blive udleveret til vores speditør, eller PostNord for at sikre den bedst mulige levering af dine indkøb. Kommer varen ikke fra vores lager, men i stedet direkte fra en af vores leverandør, vil disse oplysninger også tilgå dem for at de kan udføre fragtlevering. Speditøren kan desuden få brug for at kontakte dig, for at give dig en advisering om hvornår produkterne leveres. Det betyder, at vi i disse situationer må udlevere dit telefonnummer eller mailadresse til speditørfirmaet.
Som registreret har du jf. EU Persondataforordning en række rettigheder. Følgende omhandler vores håndtering af disse rettigheder, samt hvordan du som registreret kan udøve dem.
ErgoLift underretter uden unødig forsinkelse den registrerede om, hvordan virksomheden håndterer den registreredes udøvelse af rettighederne.
Hvis du som registreret ønsker at udøve dine rettigheder i forbindelse med de personoplysninger, der er afgivet til et givent formål, skal du som registreret skrive en mail til info@ergolift.dk, hvori det fremgår, at du ønsker at udøve din ret. Vi fremsender en kvittering for modtagelsen af din anmodning.
Hvis din indsigelse er berettiget, sikrer vi, at din anmodning efterleves uden unødig forsinkelse.
Hvis du som registreret ønsker at udøve din ret til at indgive en klage til tilsynsmyndigheden, kan dette gøres ved at kontakte Datatilsynet Borgergade 28, 5. 1300 København K. Telefon 3319 3200, e-mail dt@datatilsynet.dk. På Datatilsynets hjemmeside er det muligt at indgive en klage.
Læs mere om brug af cookies på Ergolift her: https://www.ergolift.dk/cookie-information/
Med venlig hilsen
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
ErgoLift ApS
Marielundvej 48A
DK-2730 Herlev
E-mail: info@eroglift.dk
CVR: 26 12 08 02
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:___________________________
Bestilt den: _______________
Modtaget den: _____________
Forbrugerens navn: ____________________________
Forbrugerens adresse:___________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________
Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)